پیانو آکوستیک یا پیانو دیجیتال یا کیبورد؟

پیانو آکوستیک یا پیانو دیجیتال یا کیبورد؟

پیانو آکوستیک یا پیانو دیجیتال یا کیبورد؟ یکی از سوال‌هایی که اغلب مواقع فکر مشتریان یا نوازندگان تازه کار رو مشغول میکنه خرید بهترین پیانو یا کیبورد هستش که بتوانند با خرید یک محصول چند استفاده رو بکنند یا با صرف کمترین هزینه بیشترین سود رو ببرند.

در همچین مواقعی مشتریان بین خرید پیانو یا کیبورد به مشکل می‌خورند و با مشاوره های اشتباه دست به خرید محصولی میزنند که باعث پشیمانی می شود. در این مقاله ما قراره به صورت کلی به شما کمک کنیم تا بتونید با خیال راحت بهترین محصول را خریداری کنید.

پیانو آکوستیک

پیانو آکوستیک یکی از قدیمیترین و محبوب ترین ساز های حال حاضر جهان است که بسیار طرفدار دارد. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید می‌شود. این چکش پس از فشرده شدن کلاویه ها یا کلید های پیانو تکان می‌‌خورن، هرکدام از سیم های از نوع و ضخامت خاصی درست شدن که قرار گیری این سیم های کنار یکدیگر دامنه از صداها یا فرکانس ها و پرده های موسیقی رو به وجود می آورد.

پیانو بالاترین دامنه صوتی را در بین سازهای معمول به جز ارگ های کلیسا دارد، به طوریکه در شکل فعلی‌اش به‌طور معمول هشت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۷ تا ۴۱۸۶ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید حدود پنج اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن حدود سه اکتاو هستند.

پیانو آکوستیک یک ساز سنگین و حجیم می باشد که کوچکترین آنها معمولا فضای قابل فهمی را اشغال می کند.

پیانو دیجیتال

پیانو دیجیتال ترکیبی از دو دستگاه پیانو و کیبورد(ارگ) می باشد. این نوع دستگاه ها با فراهم کردن صدایی مشابه و به قدرتمندی پیانو به همراه ویژگی های جدید سعی دارد که نواختن و یادگیری را برای نوازندگان راحت تر و دلنشین تر کند. این نوع پیانو از لحاظ صدا، صدایی شبیه اما نه دقیق مشابه به پیانو دارد و عملکردی مشابه پیانو های معمولی دارد.

این نوع پیانو فضای کمتر و وزن کمتری دارد به همین دلیل انتقال و اتصال قطعات آن ساده می باشد.

کیبورد و ارگ

کیبورد ها دستگاه هایی با قابلیت های زیاد اما تشابه کمتر نسبت به پیانو هستن. این دستگاه ها با ارائه قابلیت های فراوان از جمله ریتم های مختلف، اتصال سیستم های صوتی، قابلیت متصل کردن آهنگ و … باعث محبوبیت فراوان شده است. ام این دستگاه ها معمولا از لحاظ ساختاری و عملکرد نسبت به پیانو ها متفاوت هستن.

البته قابل ذکر است که در سال های اخیر کیبوردها و ارگ های زیادی با تشابه صدا به پیانو ها نیز ارائه شده است که دقیقا با همراه بودن قابلیت های ذکر شده، صدایی مشابه به پیانو نیز دارد.

تفاوت این سه نوع ساز

هر کدام از 3 محصول نامبرده یعنی : پیانو آکوستیک، پیانو دیجیتال و کیبورد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که مهمترین این موارد را در زیر توضیح می‌دهیم.

  1. هزینه

یکی از دغدغه های نوازندگان جدید هزینه برای خرید این ساز ها است. مسلما هزینه خرید پیانو آکوستیک خیلی بیشتر از پیانو های دیجیتال و پیانو دیجیتال بیشتر از کیبورد ها است. اما برند و کیفیت ساخت و قابلیت های هر محصول نیز دلیل دیگری برای تفاوت قیمت است. پس اگر به دنبال بهترین کیفیت صدا و بیشترین بازدهی هستید و هزینه محصول برای شما چندان تفاوتی ندارد، پیانو آکوستیک بهترین گزینه برای شما است. اما اگر دنبال خرید پیانویی با حدود قیمتی بین 30 الی 60 میلیون هستید که قابلیت های خوبی هم داشته باشد، پیانو دیجیتال گزینه شما است. و در آخر اگر بودجه کمی حدود 7 الی 30 میلیون دارید بهترین گزینه برای شما خرید کیبورد یا ارگی با قابلیت های پیانو است.

  1. کیفیت صدا

همانطور که گفته شد، پیانو آکوستیک یکی از بهترین ساز های برای ارائه بهترین صدا است. پس اگر صدا و کیفیت صدا برایتان مهم است گزینه شما پیانو است. پیانو دیجیتال نیز از صدای بسیار عالی ای برخوردار است و این شک را به وجود می آورد که شاید به کیفیت پیانو آکوستیک نباشید، اما این چنین نیست، پیانو دیجیتال مانند پیانو صدای بسیار رسا و قدرتمندی دارد و تفاوت بین صدای این دو بسیار کم است و تنها نوازندگان حرفه تفاوت این دو رو متوجه میشوند. اما کیبورد یا ارگ از این موضوع مستثنا به طوری که نوازندگان نیمه حرفه ای هم میتوانند این تفاوت را احساس کنند. خوشبختانه کیبورد ها و ارگ های بسیاری عرضه شده اند که این تفاوت صدا را به حداقل رسانده اند.

  1. قابلیت ها

اگر شما به دنبال دستگاهی هستید که وزن کم، فضای کم، قابلیت اتصال به سیستم های صوتی، بلوتوث و … را داشته باشد متاسفانه نمیتوانید از پیانو آکوستیک استفاده کنید و باید به دنبال پیانو دیجیتال یا کیبورد باشید. معمولا پیانو آکوستیک قابلیتی ندارد اما پیانو دیجیتال و کیبورد قابلیت های فراوانی دارد که موجب خرید این مخصول می شود.

نتیجه گیری :

اگر به دنبال بهترین کیفیت صدا هستید، حتما پیانو آکوستیک خریداری کنید. اگر دنبال کیفیت صدا و قابلیت هستید حتما پیانو دیجیتال خریداری کنید. اگر دنبال کیفیت صدا خوب، قابلیت های مختلف، حمل و نقل ساده و هزینه کمتر هستید کیبورد بهترین گزینه است.

فروشگاه آرته موزیک شامل بهترین کیبورد ها و پیانو های دیجیتال است که میتواند برای افراد مختلف در سطح های مختلف بسیار کارآمد باشد. همچنین فروشگاه آرته موزیک برای ارائه بهترین کیفیت صدا و ظاهر به همراه قابلیت های فراوان، پیانو های دیجیتال در طرح های آکوستیک نیز ارائه میدهد.

از فروشگاه اینترنتی ما پیانو بخرید


خرید پیانو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی معنوی این سایت متعلق به آرته موزیک میباشد