کاسه تبتی چیست؟

کاسه تبتی چیست؟

کاسه تبتی چیست؟

کاسه تبتی چیست؟ کاسه تبتی یا کاسه آوازه خوان (Singing Bowl) که در آوا درمانی و مدیتیشن و یوگا از آن استفاده می شود با تاثیری سریع باعث از بین رفتن استرس و تنش فیزیکی می شود، فقط با گوش دادن به صدای کاسه تبتی ، باعث افزایش بینش و خلاقیت فردی، آرامش ذهن می شود، حتی در صورتی که فقط کاسه آوازخوان را به محل درد در بدن نزدیک کنید، به تدریج درد از بین خواهد رفت.
کاسه آوازخوان یا همان کاسه مرتعش یک موسیقی اسرارآمیز و جادویی دارد که نوعی زنگ است حتی افسانه هایی قدیمی وجود دارد که در ساخت کاسه تبتی های قدیمی از عناصر نوعی شهاب سنگ نیز استفاده می شده.ابعاد این کاسه ها معمولا بین ۳ سانت تا ۲۰ سانت هست ولی در بعضی معابد کاسه هایی با قطر دهانه ۱ متر هم موجود است.کاسه هایی که امروزه ساخته می شود معمولا از مس و قلع تولید می شود البته ناگفته نماند مس موجود در معادن نپال در هیچ کجای دنیا یافت نمیشود و منحصر به فرد است. حروف یا علائم حک شده روی کاسه تبتی ها هم معمولا مانترا هستند و یا نماد های مقدس مربوط به مراسم ذکرخوانی.
چاکراها مراکز انرژی شما هستند و شما هفت چاکرای اصلی در بدن خود دارید. اندازه کاسه ها از کاسه های کوچک دو اینچی که صدای بسیار مهمی را ایجاد می کنند که باعث پاک شدن و بالا بردن آنها می شود ، تا کاسه های غول پیکر 30 اینچی که ارتعاشات زمینی عمیقی ایجاد می کنند ، متفاوت است. کاسه های آواز تبتی انرژی زمینی و پاکسازی را منتقل می کنند. این اصوات می توانند به شما کمک کنند انرژی متراکم را کاهش داده و انسدادهای پرانرژی را در بدن خود منتقل کنید.

در حالی که کاسه های آواز “تبتی” نامیده می شوند و تصور می شود بومی هیمالیا باشد ، منشأ واقعی و عملکرد اصلی کاسه ها هنوز “با هاله ای از رمز و راز احاطه شده است”. قدمت آنها ممکن است به 560-480 سال قبل از میلاد مسیح بازگردد و قرن ها در تبت مورد استفاده قرار می گرفته است. اما اخیراً، حمامهای صوتی (غالباً از کاسه آواز استفاده می کنند) اخیراً در فرهنگ های غربی به عنوان یکی از بهترین روش های تمرین ذن و مراقبه، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

تاریخچه

کاسه تبتی چیست؟ تاریخچه کاسه آوازخوان به بیش از۱۰ قرن قبل بر می گردد .بر خلاف نام اش کاسه تبتی فقط در تبت ساخته نمی شده است و در نواحی از هندوستان بوتان و کشمیر بسیار رایج بوده . در گذشته بسیار دور بعضی از فرقه های مذهبی و حتی مردم عادی در معابد نپال از این ظروف به عنوان ظروف غذا استفاده می کردند و مرور کارکرد عرفانی کاسه آوازخوان بیشتر روشن شد. و در معابد به شی مقدسی تبدیل شد و ا زآن در مراسم مذهبی بزرگ و ذکر خوانی و مدیتیشن استفاده می شد.کاسه آوازخوان نمادی است قدیمی که افسانه های زیادی در فرهنگ های شرق دور در باره آن گفته می شود. باور بر این است که کاسه تبتی نمادی رحم زن و اصل زنانگی (یین) است و چوب یک نماد مردانه (یانگ) است.
ارتعاش تولید شده حاصل از تماس چوب یا هاون به کاسه تبتی صدای تولد یک نوزاد است.صدای پر طنین کاسه تبتی به علت این است که آلیاژی که کاسه با آن تولید شده حاوی ۷ فلز مختلف (طلا، نقره ،مس، آهن، قلع، سرب، روی) است و کاسه تبتی های باستانی که در موزه ها و معابد قدیمی نگهداری می شوند حاوی ۱۲ فلز می باشند، که فرمول ساخت آن مخفی و به صورت یک راز نگهداری میشده که در زمان حال شیوه تولید چنین کاسه هایی به مرور به فراموشی سپرده شده است.

خواص و فواید استفاده از کاسه تبتی

استفاده از انواع کاسه های تبتی، برای بهبود سلامتی انسان و ایجاد آرامش در محیط اطراف بسیار مفید است. در ادامه به چند نمونه از خواص و فواید استفاده از کاسه آوازه خوان میپردازیم.
1. امواج و ارتعاشات این کاسه ها در کل بدن جریان می یابد. از این طریق اندامهای داخلی از طریق تک تک سلولها ماساژ دریافت می نمایند.
2. هاله، میدان انرژی است که از داخل به خارج کلیه موجودات زنده و غیر زنده انتشار پیدا میکند. هاله‌ای که در اطراف بدن انسان دیده میشود بر اساس احساسات مثبت و منفی دائما در حال تغییر میباشد. با نواختن آوای کاسه تبتی، انرژی Chi به راحتی در اوراء و هاله انسان جریان یافته و بیماریهای احتمالی موجود در هاله را قبل از ورود به جسم از بین می برد. این کار باعث ایجاد آرامش در روح و روان انسان می شود.
3. صوت کاسه تبتی موجب می شود انرژی در چاکراها به خوبی جریان یابد. این جریان انرژی، سلامتی جسم، روح و روان را موجب می شود .
4. امواج و ارتعاشات این کاسه ها، بین هاله (انرژی اطراف بدن) و جسم، هارمونی برقرار می کند. در نتیجه بازسازی و بهینه سازی سلولها، به خودی خود صورت میگیرد. بدن نیز انرژی معنوی بسیاری را دریافت می کند.
5. ارتعاشات ایجاد شده توسط کاسه های تبتی علاوه بر رفع استرس، برای کاهش هیجانها و فشار خون، کنترل عصبانیت، بهبود گردش خون، ایجاد آرامش عمیق، بهبود کیفیت خواب، کاهش درد و افزایش آگاهی ذهنی استفاده می شود. همچنین باعث بهبود متابولیسم بدن شده و در خانم ها باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود.

آوا درمانی با استفاده از کاسه تبتی

کاسه تبتی چیست؟ امروزه کاسه تبتی در بسیاری از مراکز درمانی طب سنتی در سراسر جهان برای درمان انواع بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.متخصصان آوا درمانی با استفاده از ارتعاش حاصل از کاسه مرتعش می توانند به بهبود بسیاری از بیماری ها کمک کنند.همان طور که می دانید نا هماهنگی فعالیت چاکرا ها یکی از دلایل اصلی بروز بیماری هاست.
برای این نوع درمان که بر پایه چاکرا درمانی است از کاسه تبتی هایی با نت ها و فرکانس های مختلفی استفاده می شود که انتخاب کاسه و صوت مورد نیاز برای درمان بیماری حتما باید توسط فردی متخصص و درمانگر انجام گیرد و در صورت انتخاب کاسه نا مناسب می تواند موجوب افزایش تنش و اضطراب در فرد گردد. بعد از انتخاب کاسه مناسب باید سعی کنید از لحاظ روحی با کاسه و ارتعاش آن ارتباط برقرار کنید و اجازه ورود ارتعاش آن را به درون خود بدهید. مدت زمان جلسه های درمانی معمولا بین ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت می باشد.

کاربرد کاسه تبتی در مدیتیشن و یوگا

همان طور که گفته شد، آوای کاسه تبتی باعث دفع انرژی منفی از محیط میشود. همچنین باعث ایجاد حس آرامش در انسان میگردد. به همین دلیل امروزه استفاده از کاسه تبتی برای مدیتیشن و هنگام یوگا رواج پیدا کرده است. در ادامه با مراحل استفاده از کاسه آوازه خوان هنگام مدیتیشن و یوگا آشنا خواهید شد.
1. ابتدا در مکانی آرام و خلوت بنشینید یا دراز بکشید. (ترجیحاً روی سطحی نرم یا مت یوگا)
2. شروع به تنفس عمیق شکمی کنید (۴ شماره دم ۲ شماره حبس و۴ شماره بازدم) تا به آرامش برسید.
3. تمرکز خود را روی چاکرای ریشه قرار داده و شروع به نواختن کاسه تبتی (Singing Bowl) نمایید. (البته اگر کس دیگر کاسه تبتی را بنوازد بهتر است).
4. سعی کنید در ذهن، ارتعاش را به درون چاکرای خود راه دهید و با آن یکی شوید.
5. این مراحل را برای تمامی چاکراها انجام دهید.
6. در انتها با زدن چوب به کاسه، ذکر اوم را بگویید. تا قطع شدن صدای کاسه ادامه دهید (حدود ۲۰ بار).

شما میتوانید این محصول را از فروشگاه ما با اهترین کیفیت و بهترین قیمت خریداری کنید.

فروشگاه آرته موزیک

از فروشگاه اینترنتی ما کاسه تبتی بخرید


خرید کاسه تبتی

1 پاسخ
  1. דירות דיסקרטיות בירושלים — israelnightclub.com
    דירות דיסקרטיות בירושלים — israelnightclub.com گفته:

    I have to thank you for the efforts you have put in penning this website. Im hoping to see the same high-grade content by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has motivated me to get my own website now ;)

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی معنوی این سایت متعلق به آرته موزیک میباشد